loading...
منتظران ظهور
farzad بازدید : 73 چهارشنبه 30 اسفند 1391 نظرات (0)

همين طور كه شيطان حاجات معنوي خود را از خداوند متعال طلب كرد،حاجات مادي خود را نيز از خداوند خواستار شد،وخداوندآنها را به او عطا كرد.

ابوامامه از رسول  خدا) صلي الله عليه و آله و سلم (نقل ميكند كه آن حضرت فرمود:

بعد از آنكه شيطان رانده درگاه الهي شد و او را به سوي زمين فرستاد عرض كرد:

»پروردگارا!مرابه سوي زمين فرستادي و از نعمت هاي بهشت محروم كردي،من دردنيا احتياجاتي دارم تا بتوانم زندگي كنم«.

خداوندفرمود»:حاجات تو چيست؟«

عرض كرد»:خدايا!من محتاج خانه و منزلم،به من خانه اي عطا فرما«.

خطاب شد»:خانه تو را حمام قرار دادم«.

عرض كرد»:من محتاج نشستن هستم و جايي براي آن ميخواهم«.

خطاب شد»:جاي نشستن تو بازار و كوچه ها-درحديثي آمده كه بازار جاي عيش ونوش شيطان است«.-

عرض كرد»:من غذا ميخواهم«.

خطاب شد»:غذاي تو را در سفره اي قرار دادم كه بر سر آن بسم الله گفته نشود و صاحبان آن مانند حيوانات گرسنه و حريص بدون آنكه نام خدا را ببرند به آن حمله ميكنند«.

عرض كرد»:من احتياج به آب دارم«.

خطاب شد»:نوشيدنيهاي تو شراب و هر چيز مست كننده اي است«.

عرض كرد»:براي من اذان گويي قرار بده«.

گفته شد»:اذان تو موسيقي و مؤذنان تو كساني هستند كه با اين وسايل مينوازند«.

عرض كرد»:براي من قرآني قرار بده كه در آن نگاه كنم«.

خطاب شد»:قرآن تو شعر است«.

عرض كرد»:براي من كتابي قراربده«.

خطاب شد»:كتاب تو وشم است«.

عرض كرد»:براي من حديثي قرار بده«.

خطاب شد»:حديث تو دروغ است«.

عرض كرد»:براي من دام و وسيله شكاري قرار بده«.

خطاب شد»:زنان را وسيله صيد كردن و به دام انداختن مردم قراردادم1«

 

 

 

 

 

 

پي نوشتها:

:1المحجةالبيضه،ج5،صفحه 62

 

 

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • نظرسنجی
    جهت تعجيل در فرج آقا امام زمان(عج)وسلامتي ايشان و 313 يار گرانقدرشان_____عدد صلوات مي فرستم.
    آمار سایت
  • کل مطالب : 31
  • کل نظرات : 14
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 10
  • آی پی امروز : 11
  • آی پی دیروز : 40
  • بازدید امروز : 13
  • باردید دیروز : 43
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 56
  • بازدید ماه : 93
  • بازدید سال : 306
  • بازدید کلی : 6,817
  • كپي برداري

    كپي برداري از مطالب بدون ذكر منبع غير مجاز است.