loading...
منتظران ظهور
farzad بازدید : 86 شنبه 30 فروردین 1393 نظرات (1)

 

Vixen                                                                                  زن شرور،روباه ماده

Nude                                                                                                  برهنه

Whore                                                                                                  فاحشه

Sow                                                                                       ماده خوک جوان

Pig                                                                                                   خوک

Theocracy                                                                                           شرک به خدا

Hussy                                                                                              زن گستاخ

Vice                                                                                                گناه،فساد

Chorasgirl                                                                                   دختر رقاصه در جمع

Lusts                                                                                            شهوت،هوس

Dram                                                                                            ظرف شراب

Adulterer                                                                                       مرد زناکار،فاسق

Eccentricity                                                                                              بی قاعدگی

Adultery                                                                                             زنا،بی دینی

Charm                                                                                                    طلسم

Bace-born                                                                                         ولدزنا،حرامزاده

Bawdy                                                                                              فاسق،هرزه

Mason                                                                                            شیطان پرست

Tippler                                                                                       میگسار،دائم الخمر

Atheist                                                                                       منکرخدا،خداشناس

Sister for sale                                                                                            خواهر فروشی

Take me                                                                                              مرا لمس کن

Coolcat                                                                                           مرد همجنس باز

Chi-cut                                                                                     بیخیال-خونسرد باش

Cowboy                                                                                                  گاوچران

Daf                                                                                                     فاحشه

Happygaylenar                                                                                         مرد همجنس باز

Reaven                                                                                            اوج لذت جنسی

Heavymetall                                                               نام گروه مبتدل با عقاید بسیار غیراخلافی

Metallica iron naiden                                       يک سبک از موسقي هوي متال با عقيده و نوع موسيقي خاص
Kiss                                                        يک گروه موسيقي با عقايد همجنس بازي شديد
W.AS.P                                             
يک گروه موسيقي از سبک هوي متال با عقاید وحشیانه

Friuts                                                                     نوجوان همجنس باز مفعول واقع شده

farzad بازدید : 64 شنبه 21 اردیبهشت 1392 نظرات (0)

اي فرزند آدم!هر كس حريص بر دنيا باشد،جز دوري از خدا چيزي در دنيا،و سختي و بيچارگي در آخرت نصيبش نگردد.و خدا در قلبش همّ و غمّي پايدار قرار دهد كه هرگز تمام نشود و فقري كه هرگز به بي نيازي نرسد و او را به آمال و آرزوهايي مبتلا مي كند كه هرگز به آنها دست نيابد.

اي فرزند آدم!هر روز كه بر تو مي گذرد قدري از عمرت را كوتاه مي كند اما تو نمي داني.و هر روز،رزق و روزي تو از جانب من بر تو نازل مي گردد اما تو آن را سپاس نمي كني.نه به روزي اندك قانعي نه به روزي زياد سير گردي.

اي فرزند آدم!هرگز روزي جديد بر تو طلوع نمي كند مگر اينكه رزقي جديد از سوي من براي تو آورده مي شود و شبي نيست مگر اينكه ملائكه من اعمال قبيحي را از سوي تو به نزد من آورند،روزي مرا مي خوري و مرا معصيت مي كني با اين حال به پيشگاه من دعا مي كني و من تو را اجابت مي كنم،همواره خير من بر تو فرود مي آيد و در عوض،شر تو به سوي من بالا مي آيد.

پس من چه مولاي خوبي هستم و تو چه بنده بدي هستي و با اين حال باز از من خواهش مي كني و من به تو عطا مي كنم و بدي هايت را مي پوشانم.

farzad بازدید : 48 چهارشنبه 18 اردیبهشت 1392 نظرات (0)

در قرآن كريم آيات فراواني وجود دارد كه از جن صحبت نموده و يا اجنه را مورد خطاب قرار داده است،از جمله آن آيات عبارت اند از:
سوره هاي مباركه انعام100،انعام112،انعام128،انعام130،اعراف38،اعراف179،اسراء88،كهف50،نمل17،نمل39و ...
از قرآن مجيد درباره اين موجود ناپيدا مطالبي استفاده مي شود كه خالي از هرگونه خرافه و مسائل غيرعلمي است.
ولي ميدانيم مردم عوام و ناآگاه خرافات زيادي در باره ي اين موجود ساخته اند كه با عقل و منطق جور در نمي آيد و به همين جهت يك چهره ي خرافي و غيرمنطقي به اين موجود داده  كه وقتي كلمه جن گفته مي شود،مشتي خرافات نيز با آن تداعي مي شود.از جمله اينكه آنها را با اَشكالِ غريب  و عجيب و موجوداتي دم دار و سم دارموذي و پرآزار،كينه توز و بدرفتار كه ممكن است از ريختن يك ظرف آب داغ در يك نقطه خالي،خانه هائي را به آتش كشند!و موهومات ديگري از اين قبيل.
در حاليكه اگر موضوع وجود جن از اين خرافات پيراسته شود،اصل مطلب كاملا قابل قبول است،چرا كه هيچ دليلي بر انحصار موجودات زنده به آنچه ما مي بينيم،نداريم،بلكه علماء و دانشمندان علوم طبيعي مي گويندموجوداي را كه انسان مي تواند با حواس خود درك كند،در برابر موجوداتي كه با حواس قابل درك نيستند ناچيز است1
در تفسير كبير الميزان مي خوانيم كهجن يك طايفه و نوعي از مخلوقات و موجودات خداوند متعال است كه بِالطَبع از حواس ما پنهانند و مانند خود ما شعور و اراده دارند و در قرآن كريم بسيار اسمشان برده شده و كارهاي عجيب و غريب و حركات سريع از قبيل كارهايي كه در داستان هاي حضرت سليمان انجام دادند به ايشان نسبت داده شده و نيز مانند ما مكلف به تكاليفند همانند ما زندگي و مرگ و حشر دارند و همه اينها از بسياري از آيات متفرق قرآني استفاده مي شود2
علماي اسلام مي گويند:«عقيده به وجود جن  و فرشته از فرايض است و اگر قرآن،بشر را به اين معارف دلالت و راهنمايي نمي كرد،بشر با عقل و خردِ خود به اين حقيقت نمي رسيد3
پس نتيجه آنكهقرآن كريم مي فرمايد مخلوقي در عالم خلقت به نام جن وجود دارد كه در بسياري از خصوصيات،شبيه انسان است4 و واضح است كه در اين حال ما بايد به وجود جن معتقد باشيم گر چه نتوانيم آن را با دلائل علمي و فلسفي اثبات نمائيم زيرا قرآن كريم و پيامبر اكرم(ص) و امامان از وجود آن خبر داده اند.
در قرآن مجيد«جن»هفت بار به لفظِ«جان»و بيست و دو بار به لفظ «جن»و پنج بار به لفظ «جنه»و ده بار به لفظ«شيطان،شياطين و ابليس»آمده است.
پي نوشتها:
1=تفسير نمونه،ج 25،ص 156
2=ترجمه الميزان،ج 12،ص 224
3=تاريخ انبياء،صفحه 116 و 117
4=شهيد مطهري،كتاب آشنايي با قرآن،ج 6،ص 49
 

farzad بازدید : 66 یکشنبه 08 اردیبهشت 1392 نظرات (0)

كوچكترين موجودي كه تاكنون شناخته شده«اتم» و اجزاء اتم است،يك اتم با اندازه ايِ كوچك است كه حتي نيرومندترين ميكروسكپهاي الكتروني كه موجودات را چندين هزار برابر بزرگتر نشان مي دهند(و به اصطلاح كاهي را كوه جلوه مي دهند)از نشان دادن آن عاجزند.براي پي بردن به كوچكي يك اتم همين قدر بدانيد كه «پروتون»كه يكي از اجزاء اتم است به اندازه اي كوچك است كه بايد هزار ميليارد تا ده هزار ميليارد آن را كنار هم چيد تا يك سانتيمتر را تشكيل دهد!يك سر سوزن معمولي از ميليون ها اتم تشكيل يافته و يك قطره آب بيش از تمام نفرات زمين اتم دارد و در اين كلمات كوچكترين اغراقي نيست.

يعني اگر بخواهيم پروتونهاي يك قطعه سيم نازك را كه فقط يك سانتيمتر طول دارد را بشماريم و از هزار نفر ديگر نيز كمك بگيريم و در هر ثانيه يكي از پروتونها را برداشته و كنار بگذاريم بايد مدت 30 سال تا 300 سال(به اختلاف اتم ها)شب و روز بيدار بمانيم و مشغول فعاليت باشيم تا تمام آنها را بشماريم.

لابد مي پرسيد اگر اتم و اجزاء آن اينقدر كوچك اند پس با چه وسيله اي به اين اشياء نامرئي پي بردند و چطور دل آن را مي شكافند و نيروي آن را آزاد مي كنند؟!ولي بايد بدانيد كه راه كشف اتم و اجزاء آن در درجه اول محاسبات رياضي و در درجه دوم آثاري است كه از آنها روي شيشه هاي عكاسي و مانند آن ظاهر مي شود،و براي شكستن اتم از يك واحد آن استفاده نمي شود بلكه توده اي كه مركب از ميليونها اتم است در معرض بمباران الكتريكي(به وسيله ماشينهاي مخصوصي)قرار مي دهند،يكي از آنها كه شكسته شد به شكستن و آزاد شدن نيروي بقيه كمك مي كند.

خوب اين را هم مي دانيم كه تمام موجودات زمين و آسمان و آب و هوا و...از اتم تشكيل يافته اند،حالا فكر كنيد كه تنها در كره زمين ما(با حسابي كه گفته شد)چقدر اتم وجود دارد،و اگر مجموعه اتم هاي تمام منظومه شمسي و ساير كرات آسماني و كهكشان ها را به آن اضافه كنيم سر از كجا بيرون مي آورد؟اينجاست كه فكر بشري حتي از تصور آن خسته و عاجز مي شود و بايد حساب آن را به پديده آورنده ي آنها واگذارد.۱

پي نوشتها:

۱=اگر تمام درختان روي زمين قلم و آبهاي هفت دريا مركب شوند(تا كلمات و مخلوقات خدا را بنويسند)كلمات خدا تمام نخواهد شد.)سوره لقمان آيه 36

farzad بازدید : 53 جمعه 06 اردیبهشت 1392 نظرات (0)

اي فرزند آدم هر كس از شما قناعت ورزد  و به اندكِ دنيا رازي و خشنود گردد،بر خداي عزّوجلّ اعتماد كرده است.
اي فرزند آدم هر كس حسادت را ترك كند خود را راحت نموده و هر كس از حرام اجتناب و پرهيز نمايد،دين خود را براي خداوند خالص كرده،و هر كس غيبت را ترك نمايد محبتش در دلهاي مردم جاي گيرد،و هر كس از مردم كناره گيرد،از شرارتهاي آنان در امان شود،و هر كس كم سخن گويد عقلش كامل گردد،و هر كس به روزي اندكي كه خدا برايش مقرر كرده است بسنده كند،خداي تعالي نيز عمل اندك و قليل او را بپذيرد.
اي فرزند آدم عمرت را به طلب دنيا به باد فنا سپردي،پس كي دنبال آخرت خواهي رفت؟   

farzad بازدید : 63 چهارشنبه 28 فروردین 1392 نظرات (0)

اولاً اينكه قرآن مي فرمايد«:انّما يَتقبّل الله من المتّقين»1،تقوا درجاتي دارد.به همين دليل كلمه(أتقي)يعني با تقواتر،در قرآن آمده است«:بيگمان گرامي ترين شما در نزد خداوند پرهيزگارترين شماست»2 و اكثر افراد عادي و خلافكار هم مرحله اي از تقوي را دارا مي باشند وگرنه هيچ كار خيري انجام نمي دانند و از هيچ گناهي دست برنمي داشتند.
ثانيا اگر گفتند دولت فقط فارغ التحصيلان دانشگاه را مي پذيرد،مراد آن است كه شرط استخدام رسمي ،فارغ التحصيل دانشگاه بودن است،نه اينكه ديگران حق هيچ گونه كاري ندارند و يا اگر كاري انجام دهند،پاداششان ضايع مي شود.ثالثا پذيرش عمل نيز درجاتي دارد:قبول عادي،قبول شايسته،«بقبول حسن»3و قبول برتر كه در دعا مي خوانيمو تقبل باحسن قبولك»بنابراين،هر كس به مقدار تقوايي كه دارد كارش قبول مي شود.به همين دليل پاداش هاي قرآن نسبت به افراد و كارها و شرايط،متفاوت است:
بعضي از كارها پاداش دوبرابر داردضِعفَين»5
بعضي از كارها پاداش چندبرابر داردأضعافا»6
بعضي كارها پاداش ده برابر داردفله عَشرُ أمثالها»7
بعضي كارها پاداش هفتصد برابر داردكمَثل حبه أنبَتَت سَبع سَنابِل في كل سُنبلَهٍ مِأهُ حَبه»8
بعضي كارها پاداشي دارد كه هيچ كس،جز چدا آن را نمي داندفلا تعلم نفس ما اخفي لهم»7و اين تفاوت ها براساس تفاوت نيت و نوع كار است.


پي نوشتها:

1=سوره مائده،آيه 27

2=سوره حجرات،آيه 13

3=سوره آل عمران،آيه 37

4=دعاي وداع با ماه رمضان

5=سوره بقره،آيه 265

6=سوره بقره،آيه 245

7=سوره انعام،آيه 160

8=سوره بقره،آيه 261

9=سوره سجده،آيه 17

farzad بازدید : 64 دوشنبه 26 فروردین 1392 نظرات (0)

خداوند متعال مي فرمايدمن بر وحدانيتم شهادت مي دهم،به اينكه خدايي جر من نيست،يكتاي بي شريكم،و محمد(ص)بنده و فرستاده ي من است.
بدانيد كه هر كس راضي به قضاي من نباشد و بر بلاي من صبر نكند و نعمتهايم را شكر و سپاس نگويد و بر عطاي من قانع نگردد و خدايي جز مرا برگزيند،از زير آسمان من خارج شود.
و هر كس صبح كند و محزون از دنيا باشد[يعني براي دنيا و در طلب دنيا غصه بخورد]مانند كسي است كه صبح كرده و بر من غضبناك است.
و هر كس كه به خاطر مصيبتي كه بر او وارد شده به نزد غير من شكوه كند،همانا از من نزد او شكايت كرده.
و هر كس به طمع مال بر ثروتمندي وارد شود  به خاطر غنا و ثروتش بر او تواضع كند،يك سوم دينش را بر باد داده.
و هر كس به خاطر مرگِ كسي،به صورتش لطمه بزند،مثل كسي است كه نيزه اي برداشته و با من به جنگ و ستيز برخاسته است.
و هر كس چوبي سر قبر مرده اي بشكند مانند اين است كه كعبه مرا ويران كرده است[به اين معنا كه نشانه قبر را خراب كند،چون در زمان هاي گذشته به جاي سنگ از چوب براي علامت گذاري استفاده مي كردند و از بين بردن يا شكستن علامت قبر به معناي بي احترامي به مردگان بوده است.]
و هر كس ابائي نداشته باشد كه ازچه راهي چه روزي به دست آورد بخورد من نيز ابائي ندارم كه او را از چه دري وارد آتش گردانم.
و هر كس در حال تكميل و رشد دادن دين خود نباشد،همانا در كاستي و نقصان است و هر كس در كاستي و نقصان باشد مرگ براي او بهتر است.
و هر كس به علم و دانشي كه آموخته عمل كند من نيز بر عملش بيفزايم

farzad بازدید : 492 یکشنبه 25 فروردین 1392 نظرات (1)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

متن مناجات:

به طه به ياسين به معراج احمد
به قدرو به كوثر به رضوان طوبي
به وحي الهي به قرآن جاري
به تورات  موسي و انجيل عيسي
بسي پادشاهي كنم در گدايي
چو باشم گداي گدايان زهرا
چه شب ها كه زهرا دعا كرده تا ما همه شيعه گرديم و بي تاب مولا
غلامي اين خانواده دليل و مراد خدا بوده از خلقت ما
مسيرت مشخص اميرت مشخص مكن دل دل اي دل بزن دل به دريا
كه دنيا كه دنيا كه دنيا به خسران عقبي نيارزد
به دوري ز اولاد زهرا نيارزد
و اين زندگاني فاني جواني خوشي هاي امروز و اينجا به افسوس بسيار فردا نيارزد
اگر عاشقانه هوادار ياري
اگر مخلصانه گرفتار ياري
اگر آبرو مي گذاري به پايش
يقيناً يقيناً خريدار ياري
بگو چند جمعه گذشتي ز خوابم
چه اندازه در ندبه ها زاري يابي
به شانه كشيدي غم سينه اش را
بيا چون تو بقيه تو سربار ياري
اگر يك نفر را به او وصل كردي براي سپاهش تو سردار ياري
به گريه شبي را سحر كردي يا نه
چه مقدار بي تاب و بيمار ياري
دل آشفته بودن دليل كمي نيست
اگر بي قراري بدان يار ياري
و پايان اين بي قراري بهشت است
بهشتي كه سرخوش ز ديدار ياري
نسيم كرامت وزيدن گرفته
و باران رحمت چكيدن گرفته
مبادا بدوزي نگاه دلت را
به مردن كه بازار يوسف فروشي در اين دوره بد شديداً گرفته
خدايا به روي درخشان مهدي
به زلف سياه و پريشان مهدي
به قلب رئوفش كه درياي داغ است
به چشمان از غصه گريان مهدي
به لب هاي گرم علي يا عليش
به ذكر حسين و حسن جان مهدي
به دست كريم و نگاه رحيمش
به چشم اميد فقيران مهدي
به حال نياز قنوت نمازش
به سبحان سبحان سبحان مهدي
به برق نگاه به خال سياهش
به عطر مليح گريبان مهدي
به حج جميلش به جاه
جليلش به صوت حجازي قرآن مهدي
به صبح عراق و شبانگاه شامش
به آهنگ سمت خراسان مهدي
به جان داده هاي مسير عبورش
به شهد شهود شهيدان مهدي
مرا دائم الاِشتياقش بگرادان
مرا سينه چاك فراقش بگردان
تفضل بفرما بر اين بنده بي سر و پا مرا همدم و محرم و همركاب سفر هاي سوي خراسان و شام عراقش بگردان يا مهدي يا مهدي مددي                                                                                                                        دانلود مناجات امام زمان(عج) با فرمت و حجم:

فرمت فايل:mp3

حجم فايل:mb7.30

 لینک تصحیح شد

براي دانلود اينجا كليك كنيد...


farzad بازدید : 45 شنبه 24 فروردین 1392 نظرات (0)

اساس عقيده طرفداران اين مكتب را مي توان در چهار اصل زير خلاصه كرد:
١-جز ماده در عالم چيز ديگري وجود ندارد،يعني آنچه هست قابل تغيير،تحول،تجزيه و تقسيم است.
٢-جهان مجموعه اي از علل و معلول مادي است و تمام حوادث آن را ميتوان با علل مادي توجيه و تفسير نمود.
٣-گر چه همه ي موجودات اين جهان علت و معلول يكديگرند،يعني هر كدام به نوبه خود علت چيزي و معلول ديگري هستند،ولي قدر مشترك آنها يعني ماده ازلي است.
٤-خورشيد،ستارگان،كواكب و همه چيز جهان معلول تصادف است،يعني از پيوستن يك سلسله علل غير متفكر و بي شعور به وجود آمده است و در سازمان عالم هستي نقشه و فكري دخالت نداشته است.

اين بود خلاصه اصول مكتب ماترياليسم  

farzad بازدید : 51 جمعه 23 فروردین 1392 نظرات (0)

براي ماشيني كه در مسير يك طرفه بر خلاف همه رانندگي مي كند،دو نوع برخورد لازم است:يكي آنكه تمام رانندگان با بوق و چراغ مخالفت خود را با كار او اعلام كنند،دوم آنكه پليس،راننده را جريمه كند.
قرآن نيز تمام مسلمانان را به امر به معروف و نهي از منكر سفارش كرده و فرموده استشما بهترين امتي هستيد كه جلوه كرده ايد به شرط آنكه امر به معروف و نهي از منكر كنيد١
و در جاي ديگر مي فرمايداز ميان شما مسلمين گروهي بايد مسئول امر به معروف و نهي از منكر شوند٢

پی نوشتها:

١=سوره آل عمران آیه ١١٠

٢=سوره آل عمران آیه ١٠٤

farzad بازدید : 43 پنجشنبه 22 فروردین 1392 نظرات (0)

خداوند تبارك و تعالي مي فرمايد:
«در عجبم از كسي كه يقين به مرگ دارد،چگونه شادي مي كند؟

و كسي كه يقين به روز حساب دارد،چطور براي خود مال اندوزي مي كند؟

و در شگفتم از كسي كه يقين به عالم قبر و مصيبتهاي آن دارد،چگونه مي خندد؟

و آن كس كه به زوال و نابودي دنيا يقين دارد،چگونه در كنارش آرام مي گيرد؟

و تعجب مي كنم از كسي كه يقين به بقا و ابديت آخرت و نعمتهاي آن دارد،چگونه فارغ نشسته و مي آرمد؟

و در شگفتم از آن كس كه به زبان،عالِم است،اما قلبش جاهل و نادان است.

ودر عجبم از كسي كه خود را با آب پاك مي كند،اما قلب خود را پاكيزه نمي دارد.

و در عجبم از بنده اي كه خود را به عيب جويي از مردم مشغول نموده و از عيبهاي خود غافل است.

و تعجب ميكنم از كسي كه مي داند خداي تعالي بر تمام اسرار او مطّلع است،چگونه او را معصيت مي كند؟

و در حيرتم از كسي كه تنها مي ميرد،تنها وارد قبر مي شود،و تنها مورد حساب و بازخواست قرار خواهد گرفت،چگونه با مردم انس مي گيرد[و با خداي خويش انس نمي گيرد.]

و خداي تعالي گواهي مي دهد حقّاً جز من خدايي نيست و محمد(ص) بنده و فرستاده من است.

farzad بازدید : 47 یکشنبه 18 فروردین 1392 نظرات (0)

شخصي را بيابيد كه هيچگونه تعليمات خاصي در مسئله  خدا شناسي نديده،او را در بياباني دور از چشم همه كس قرار دهيد و از پيرايه هاي علمي و فلسفي به دور بداريد.
اين شخص از هر نژاد  و قبيله  و در هر نقطه از نقاط  جغرافيايي  عالم كه باشد،نگاهي به اطراف خويش كند  متوجه نيرويي توانا  و مقتدر مي گردد كه تمام اين جهان هستي را آفريده است.
سپس ندائي از زواياي دل و عواطف  لطيف دروني او را به طرف وجود مرموزي مي خواند كه اين همه شگفتيها و زيبايي ها از اوست،اين ندا ها نداي فطرت است.
اين حقيقت را انكار نمي كنيم كه فطرت تحت تأثير تبليغات و محيط و عوامل ديگر قرار مي گيرد،ولي خود را پنهان مي كند،نه آنكه نابود گردد و لذا در لحظات حساس و خطرناك زندگي باز خود نمائي مي كند،مانند ساعتي كه انسان خويش را مقابل بيماري هاي سخت،سيل ها و خطر سقوط هواپيما مي بيند،آري آن دم  كه سيل ديوانه وار مي غرد و امواج همانند كوه به سر و كله هم مي پرند و بعضي از پروانه هاي هواپيما  از كار مي افتد. دست بشر از قدرت مادي كوتاه مي گردد،اين احساس مرموز دروني باز خود را آشكار مي كند و ندا مي دهد كه يك نيروي عظيم مافوق طبيعي هست كه ممكن است تو را نجات دهد.
در طول تاريخ به زندگاني افرادي برمي خوريم و يا آنها را مشاهده مي كنيم كه در حال عادي هيچگونه تمايلي به اين مبدأ بزرگ نشان نمي داد اما به هنگام بروز حوادث مؤمناني قرص و محكم از آب در آمده اند.
تنها حرف در اين است كه از كجا بدانيم اين نداء نداي فطرت است؟شايد ثمرۀ تبليغات و معلول عادات و رسوم اجتماع باشد؟و افرادي كه تحت اين شرائط نباشند از كجا چنين ندائي احساس كنند؟
پاسخ اين گفته با دانستن فرق عادت و فطرت روشن مي گردد.عادات و رسوم معمولا امور ناپايداري است كه عوامل آن مربوط به سياستها،اوضاع اقتصادي اجتماعات و مناطق مختلف جغرافيايي است.
اين عوامل در تمام نقاط يكسان نيست و به همين سبب است مي بينيم كه لباس هاي هر منطقه با لباسهاي منطقه ديگر فرق دارد به طوريكه مثلا لباس يك منطقه را در نطقه ديگر پوشيدن موجب استهزاء مي شود،در صورتي كه در نقطه اول كاملا مرسوم است.احترامات اين كشور،با احترامات كشور ديگر فرق دارد،در يكجا كلاه برداشتن علامت ادب و در جاي ديگر بر سر گذاشتن نشانۀ احترام است.
اما فطرت در تمام نقاط و در تمام ازمنه يكسان است و قابل تغيير نيست.
مي توانيد به عنوان نمونه محبت مادر را مورد توجه قرار دهيد اين امر فطري است،در همه جا و در تمام دوران زندگي جهان مادر به فرزند علاقه دارد،حتي آن دختر كوچولو هم فرزند خيالي و مصنوعي به نام عروسك براي خود مي سازد و مانند يك مادر به آن مهر مي ورزد و در صورت از بين رفتن آن براي آن مي گريد.
(ممكن است موقتا رسم فرزندكشي روي علل موهومي مانند زمان جاهليت عرب در نقطه اي رائج گردد ولي مسلما ناپايدار بوده و به زودي فطرت و عواطف پدر و مادر خود را آشكار مي سازد.)

farzad بازدید : 53 جمعه 16 فروردین 1392 نظرات (0)

براساس روايات،تعداد نفرات در نماز جماعت هر چه بيشتر باشد،ثواب نماز بيشتر مي شود؛تا آنكه عدد افراد حاضر در نماز جماعت،به ده نفر برسد كه در اين صورت پاداش آن بي شمار شده و كسي جز خداوند اندازه ي آن را نمي داند؛يعني در واقع همان طوركه انسان،با يك انگشت مي تواند شماره تلفن بگيرد،با دو انگشت مي تواند سطل كوچكي را بلند كند،با سه انگشت كار بيشتري انجام مي دهد و... تا اينكه به ده انگشت برسد كه دراين حالت،ديگر كار انسان محدوديت ندارد و هر كاري بخواهد مي تواند با اين ده انگشت انجام دهد و نوع كارهايش قابل حساب و شماره نيست همان طور هم در نماز جماعت وبعضي ازاعمال ديگر انسان پاداش از حساب و شماره مي گذرد.

farzad بازدید : 42 دوشنبه 12 فروردین 1392 نظرات (0)

شيطان نخستين كسي بود كه بعضي از كارها را مرتكب شد و پيش از او كسي آنها را انجام نداده بود و اين كارها شامل موارد زير است:
1-اولين كسي كه قياس نمود و خود را از حضرت آدم(عليه السلام)بالاتر دانست.1
2-اولين كسي كه در برابر پيشگاه با عظمت الهي تكبر نمود.2
3-اولين كسي كه به دروغ گفتخدا گفته از اين درخت نخوريد چون درخت جاودانگي است.»3
4-اولين كسي كه به دروغ قسم خورد و گفتمن شما را نصيحت مي كنم4
5-اولين كسي كه نمازي دو ركعتي خواند كه چهار هزار سال طول كشيد.5
6-اولين كسي كه منبر رفت و براي ملائكه سخنراني كرد
7-اولين كسي كه غنا و آواز خواند،همان زماني كه حضرت آدم(عليه السلام)را فريب داد.6
8-اولين كسي كه لواط كرد.7
9-اولين كسي كه دستور ساختن منجنيق را داد.
10-اولين كسي كه دستور ساختن نوره را داد.8
11-اولين كسي كه با ابوبكر بيعت كرد.9
12-اولين كسي كه عبادت و بندگي او فرشتگان را به تعجب در آورد.
13-اولين كسي كه شبيه شدن به ديگران را مطرح و مردم را به آن تشويق نمود.10
14-اولين كسي كه سحر و جادو كرد و آن دو را به مردم آموخت.11
15-اولين كسي كه براي زيبايي زلف گذاشت.12
16-اولين كسي كه براي مخالفت با پيامبران ريش خود را تراشيد.
17-اولين كسي كه نقاشي كرد و چهره كشيد.13
18-اولين كسي كه آتش حسدش شعله ور شد.14
19-اولين كسي كه خداي تعالي او را لعنت نمود.15
20-اولين كسي كه گريه دروغي كرد.16
21-اولين كسي كه بت ساخت.17
22-اولين كسي كه جبرئيل،ميكائيل و اسرافيل او را لعنت نمود.
23-اولين كسي كه دستور مساحقه داد.

پي نوشتها:
1-سوره اعراف،آيه 12
2-تفسير قمي،صفحه 32
3-سوره طه،آيه 20
4-سوره اعراف،آيه 21
5-نهج البلاغه،خطبه قاصعه
6-تفسير عياشي،ج1،صفحه 4
7-علل الشرايع،ج 2،صفحه 233
8-بحار،ج 14،صفحه 122
9-كتاب اسرار آل محمد
10-كتاب ابليس،صفحه 164 و165

11-سوره بقره،آيه 102
12-كتاب ابليس،164 و 165
13-مكاسب،شيخ انصاري،مكاسب محرومه
14-درالمنثور،ج1،صفحه 51
15-سوره ص،آيه 78
16-تفسير عياشي،ج1،صفحه 40
17-سوره مائده،آيه 89 

farzad بازدید : 47 شنبه 10 فروردین 1392 نظرات (0)

از آنجا كه خداوند اولياي خود را دوست دارد،لذا اگر خلافي كنند،فوراً آنان را به قهر خود مي گيرد تا متذكّر شوند،چنانكه خداوند در قرآن مي فرمايداگر پيامبر سخني را كه ما نگفته ايم به ما نسبت دهد،با قدرت او را به قهر خود مي گيريم١
«امّا اگر نااهلان خلافي كنند،خداوند به آنان مهلت مي دهد و هر گاه مهلت سرآمد،آنان را هلاك مي كند٢
«و اگر اميدي به اصلاحشان نباشد،خداوند حسابشان را تا قيامت به تأخير مي اندازد و به آنان مهلت مي دهد تا پيمانه شان پرشود٣
به يك مثال توجه كنيد:
اگر قطره اي چاي روي شيشه عينك شما بريزد،فوراً آن را پاك مي كنيد.امّا اگر قطره اي چاي روي لباس سفيد شما بچكد،صبر مي كنيد تا به منزل برويد و لباس خود را عوض كنيد.و اگر قطره اي چاي روي قالي زير پاي شما بچكد،آن را رها مي كنيد تا مثلاً شب عيد به قالي شويي ببريد.خداوند نيز با هر كس به گونه اي رفتار مي نمايد و براساس شفافيّت يا تيرگي روحش،كيفر او را به تأخير مي اندازد.

پي نوشتها:
١=سوره حاقه،آيه٤٤و٤٥
٢=سوره كهف،آيه٥٩
٣=سوره آل عمران،آيه١٧٨

farzad بازدید : 75 جمعه 09 فروردین 1392 نظرات (1)

اگر همه ي مردم رو به خورشيد خانه بسازند چيزي به خورشيد اضافه نمي شود و اگر همه ي مردم پشت به خورشيد خانه بسازند،چيزي از خورشيد كم نمي شود.
خورشيد نيازي به مردم ندارد كه رو به او كنند،اين مردم هستند كه براي دريافت نور و گرما بايد خانه هاي خود را رو به خورشيد بسازند.
خداوند به عبادات مردم نيازي ندارد كه فرمان داده نماز بخوانند.اين مردم هستند كه با رو كردن به او از الطاف خاصّ الهي برخوردار مي شوند و رشد مي كنند.
قرآن مي فرمايداگر همه ي مردم كافر شوند،ذرّه اي در خداوند اثر ندارد،زيرا او از همه ي انسان ها بي نياز است١
پي نوشتها:
١سوره ابراهيم،آيه 8

farzad بازدید : 127 جمعه 09 فروردین 1392 نظرات (0)

شما اگر وارد منزلي شديد كه مي دانيد اين خانه نه صاحبي دارد و نه حسابي،نه دوربيني در كار است ونه كنترلي،هيچ دليلي براي نظم و دقت و انضباط در كارهاي شما نيست.در خانه ي رها،ما هم رها هستيم و هر چه ريخت و پاش نكنيم و نفس خود را كنترل كنيم ضرر كرده ايم،ولي اگر بدانيم كه اين خانه صاحب و حسابي دارد وتمام رفتار ها زير نظر اوست،به گونه اي ديگر زندگي خواهيم كرد.اگر ايمان بياوريم كه اين هستي،صاحبي دارد به نام خداي حكيم و حسابي در كار است به نام معاد و براي تمام افكار و رفتار و گفتار ما پاداش يا كيفري هست،ما نيز حساب كار خود را مي كنيم و خواسته هاي نفس سركش خود را مهار مي كنيم.كارهايي را كه صاحب خانه نمي پسندد،انجام نمي دهيم، زيرا مي دانيم به حساب تمام كار هاي خير يا شرّ ما رسيدگي مي شود و خداوند در كمين ماست.

farzad بازدید : 45 جمعه 09 فروردین 1392 نظرات (0)

اگر دانشمند خوش بياني سخن گفت،نبايد گفت چرا سخن گفتي؟! زيرا علم و بيان او اقتضا مي كند كه يافته هاي علمي خود را ارائه دهد.اما اگر اين دانشمند با آن همه كمالات،ساكت شد و يافته هاي خود را كتمان كرد،زير سؤال مي رود كه چرا نگفتي؟ خداوند قادر،حكيم،مهربان كه مي تواند از خاك،گندم و از گندم،نطفه و از نطفه انسان كاملي را بيافريند،اگر نمي آفريد جاي سؤال بود كه چرا قدرت خود را به كار نگرفتي و چيزي نيافريدي؟

farzad بازدید : 46 پنجشنبه 08 فروردین 1392 نظرات (0)

 شيطان از بعضي كارها،گفتارها و برنامه ها خرسند ميشود!گاهي خوشحالي به اندازه اي است كه فرياد برمي آورد.

-1امام صادق)عليه السلام(مي فرمايند»:آن اندازه كه مرگ عالم،فقيه و دانشمند شيطان را خوشحال ميكند هيچ چيز ديگري او را خوشحال نمي كند1«

-2شيطان مي گويد»:از جمله كسانيكه اندوه مرا بر طرف ميكند زنها هستند،آنان نور چشم هاي من اند.وقتي كه لعن و نفرين بندگان صالح بر من جمع ميشود،پيش زن ها ميروم و با آنان همنشيني ميكنم تا ناراحتي ام برطرف شود2«.

-3شيطان از الاغ خوشش مي آيد به خصوص اگر الاغ سياه باشد.مي آيند و با اوب ازي ميكنند.گاهي آنرا ميترسانند،حيوان مي رمدوصاحب خود را برزمين ميزند و آنها مي خندند و گاهي هم صاح ب الاغ مي خواهد از راهي رود كه شياطين دم الاغ را مي گيرند و نمي گذارند برود3.

-4از شيطان پرسيدند:كدام طايفه را بيشتر دوست داري؟

گفت»:دلالان را،چون من به دروغ گويي آنان قانع بودم،آنها قسم دروغ را هم برآن مي افزايند4«

-5وقتي دو نفر نزاع كرده و از هم قهر مي نمايند شيطان از خوشحالي در پوست خود نمي گنجد و فرياد مي زند5.

-6شيطان از رنگ و لباس قرمز خوشش مي آيد.

-7خنده و قهقهه او را خوشحال ميكند.

-8شيطان از آدم لخت و عريان خوشش مي آيد.


پي نوشتها:

=1بحار،ج 63،صفحه 221

=2كتاب ضمن بحث يحيي از شيطان

=3مجمع النورين،ج حيوان،صفحه 252

=4پاسدار اسلام،شماره 94،صفحه 37

=5مجمع النورين،ج حيوان،صفحه 111

 

 

farzad بازدید : 44 دوشنبه 05 فروردین 1392 نظرات (0)

عده اي از بزرگان مي گويند»:شيطان سگ خدا است،پروردگار عالم آنرا خلق كرده كه به موقع به دشمنان خود حمله كند«.

آري خداوند متعال شيطان را آفريد تا هر كس از زير فرمانش خارج شود شيطان همچون سگ تعليمي او را بربايد و زير فرمان خود ببرد.از همين رو است كه هر كس از ولايت الهي و حزب خدا بيرون رود بي شك داخل،در ولايت كفر و شيطان و حزب او شده،در قرآن كريم نيز فقط از اين دو حزب نام برده شده است1.

وقتي بنده اي بر گناه اصرار ورزد خداوند ولايت خود را از او برميدارد سپس آن بنده اسير دست شيطان گرديده و در ضلالت و گمراهي فرو ميرود و از اين رو در قرآن آمده»:آنگاه خداوند هر كس را بخواهد به ضلالت وا ميگذارد و هر كس را بخواهد به مقام هدايت ميرساند و او خداي مقتدر و داناست2«.

پي نوشتها:

:1حزب خدا در سوره مائده آيه  55و حزب شيطان در سوره مجادله آيه  18

:2سوره ابراهيم آيه  3

farzad بازدید : 63 جمعه 02 فروردین 1392 نظرات (0)

 

-1پرستو:پرستو يكي از پرندگاني است كه شيطان از او فرار ميكند،آن پرنده قرآن ميخواند.امام صادق)عليه السلام(فرمودند:

»اين پرنده حافظ قرآن است و كلمه)ولاظالين(او مثل گفتن انسان است1«.

-2كبوتر:شيطان از تمام كبوتران به خصوص كبوتر لاعي نفرت دارد.بال كبوتر براي شيطان به منزله بادبزن است.همينطور كه بادبزن مگس را پراكنده ميكند و ميراند،صداي بال كبوتر شيطان را فراري ميدهد.

-3خروس:خروس شيطان را دور ميكند مخصوصا خروس سفيد،ناراحتي شيطان از اين پرنده به اين دليل است كه تسبيح و ذكر خدا ميگويد و ذكر او»سبوح قدوس رب الملائكة و روح«و»اذكرواالله ياغافلين«است و مانند مؤذن  اوقات نماز را اعلام ميكند.

-4گريزازروزها:روزعرفه،عيدقربان،عيدفطر و روز جمعه از روزهايي هستند كه خداوند گناهان را مي آمرزد.

-5بلند گفتن بسم الله

-6استغفار)برگشتن از گناه اميد شيطان را قطع ميكند2(.

پي نوشتها:

:1كتاب ابليس،مجلس 26

:2كتاب ابليس،مجلس 27

farzad بازدید : 73 چهارشنبه 30 اسفند 1391 نظرات (0)

همين طور كه شيطان حاجات معنوي خود را از خداوند متعال طلب كرد،حاجات مادي خود را نيز از خداوند خواستار شد،وخداوندآنها را به او عطا كرد.

ابوامامه از رسول  خدا) صلي الله عليه و آله و سلم (نقل ميكند كه آن حضرت فرمود:

بعد از آنكه شيطان رانده درگاه الهي شد و او را به سوي زمين فرستاد عرض كرد:

»پروردگارا!مرابه سوي زمين فرستادي و از نعمت هاي بهشت محروم كردي،من دردنيا احتياجاتي دارم تا بتوانم زندگي كنم«.

خداوندفرمود»:حاجات تو چيست؟«

عرض كرد»:خدايا!من محتاج خانه و منزلم،به من خانه اي عطا فرما«.

خطاب شد»:خانه تو را حمام قرار دادم«.

عرض كرد»:من محتاج نشستن هستم و جايي براي آن ميخواهم«.

خطاب شد»:جاي نشستن تو بازار و كوچه ها-درحديثي آمده كه بازار جاي عيش ونوش شيطان است«.-

عرض كرد»:من غذا ميخواهم«.

خطاب شد»:غذاي تو را در سفره اي قرار دادم كه بر سر آن بسم الله گفته نشود و صاحبان آن مانند حيوانات گرسنه و حريص بدون آنكه نام خدا را ببرند به آن حمله ميكنند«.

عرض كرد»:من احتياج به آب دارم«.

خطاب شد»:نوشيدنيهاي تو شراب و هر چيز مست كننده اي است«.

عرض كرد»:براي من اذان گويي قرار بده«.

گفته شد»:اذان تو موسيقي و مؤذنان تو كساني هستند كه با اين وسايل مينوازند«.

عرض كرد»:براي من قرآني قرار بده كه در آن نگاه كنم«.

خطاب شد»:قرآن تو شعر است«.

عرض كرد»:براي من كتابي قراربده«.

خطاب شد»:كتاب تو وشم است«.

عرض كرد»:براي من حديثي قرار بده«.

خطاب شد»:حديث تو دروغ است«.

عرض كرد»:براي من دام و وسيله شكاري قرار بده«.

خطاب شد»:زنان را وسيله صيد كردن و به دام انداختن مردم قراردادم1«

 

 

 

 

 

 

پي نوشتها:

:1المحجةالبيضه،ج5،صفحه 62

 

 

farzad بازدید : 53 دوشنبه 28 اسفند 1391 نظرات (0)

بعد از آنکه شیطان از سجده کردن بر آدم سرپیچی کرد و از بهشت بیرون شد،گفت:

»پروردگارا!حالا که مرا از بهشت بیرون کردی و از رحمت خود هم دور کردی،عبادات من چه می شود؟هزاران سال عبادتت را کرده ام،خودت گفته ای که»عمل هیچ عمل کننده ای ضایع نمی شود»1

خطاب از مصدر جلال رسید:

»مزد هیچ کس در پیش من ضایع نمی شود و کسی که قابلیتش را نداشته باشد مزد او را در آخرت نمی دهم ولی در همین دنیا مزدش را به او عطا می کنم،چه از من می خواهی؟»

شیطان گفت:

«من هم مزد عمل خود را در دنیا از تو طلب می کنم،چون به واسطه آدم جهنمی شدم حاجات خود را در رابطه با او می خواهم«.

خطاب شد:

«حاجات خود را بگو تا به تو ببخشم«.

شیطان در جواب گفت:

«اول آنکه اجازه دهی تا روز قیامت زنده باشم«.

خداوند در جوابش گفت:

«اگر می خواهی از صدمه مرگ و جان کندن نجات یابی یا شربت ناگوار مرگ راننوشی نمی شود،برای اینکه اراده من بر این است که هر کس به دنیا آید مزه مرگ را بچشد و اگر کسی مرگ سراغش نیاید در آخرت هم که مردن نیست;آن روز همه زنده می شوند،نجات از مرگ برای کسی نیست،ولی تو را مهلت میدهم تا روز معلوم»2

شیطان گفت:

«دوم اینکه خدایا!از تو می طلبم که در مقابل هر یک از فرزندان آدم دو فرزند به من عطا کنی«.

سوم گفت:

«خدایا از تو می خواهم که مرا در بدن اولاد آدم مانند خون جریان دهی که از هر جای بدن او که بخواهم او را به معصیت بکشانم«.

چهارم از توميخواهم كه فرزندان آدم ما را نبينند ولي ما آنها راببينيم.

پنجم از تو ميخواهم كه به هر شكلي كه ميخواهم بتوانم درآيم )مثل مجلس سقيفه بني ساعده(

ششمپروردگارا!از تو می خواهم که تا روح در بدن اولاد آدم است بر آنها مسلط باشم

بعد از اینکه شیطان حاجات خود را از خداوند گرفت،گفت:

«خداوندا!قسم به عزمت و بزرگی خودت تمام اولاد آدم رامنحرف می کنم

پی نوشتها:

1:سوره آل عمران آیه194

2:سوره حجر آیه 35 تا 37

 

farzad بازدید : 63 شنبه 26 اسفند 1391 نظرات (0)

حضرت علی(علیه السلام) در نهج البلاغه می فرمایند:

«شیطان مدت شش هزار سال خدا را پرستش کرد که فقط چهار هزار سال آن را دو رکعت نماز خواند.بعد می افزایند:معلوم نیست که این شش هزار از سال های دنیا است یا از سال های آخرت»١

اگر از سال های دنیا بوده همان شش هزار سال است اما اگر از سال های اخروی بوده است بر طبق گفته قرآن کریم:«در روزی که مقدار آن به اندازه پنجاه هزار سال از سال های دنیا خواهد بود.»٢

فرمول حساب کردن عبادات شیطان به روز های دنیا:

                                                                                                                                                                                                       

365*50000=18250000

18250000*6000=109500000000

بر طبق این مسأله اگر شیطان خداوند را بر طبق سالهای اخروی عبادت کرده باشد به سال و های دنیا می شود:

صد و نه میلیارد و پانصد میلیون سال

 

پی نوشتها:

نهج البلاغه،خطبه قاصعه

سوره معارج ايه٣

farzad بازدید : 73 شنبه 26 اسفند 1391 نظرات (0)

شیطان از طایفه جن است و قرآن هم این را با صراحت بیان کرده است و می فرماید:

«و چنین بود که به فرشتگان گفتیم به آدم سجده برید;همه سجده بردند مگر ابلیس که از جنیان بود و از فرمان پروردگارش سرپیچید»1

او مدتی از عمر خود را در میان جنیان سپری کرد.تا وقتی که فتنه و فساد و کشت و کشتار در میان آنان برپا شد.در این هنگام خداوند اراده کرد که آنان را نابود کند.پس عده ای از ملائکه را فرستاد تا با شمشیر های خود با آنان جنگیدند و همه ی آنان را کشتند.در این میان شیطان جان سالم به در برد و از مرگ نجات پیدا کرد و به دست ملائکه اسیر شد. پس به فرشتگان گفت:

«من از جمله مؤمنان هستم و در فتنه و فساد شرکت نداشتم و شما تمام خویشان و هم نوعان مرا کشتید و من تنها ماندم مرا با خودتان به آسمان ببرید تا در آن جا با شما باشم و خدای خویش را عبادت کنم«.

فرشتگان از خداوند جویای تکلیف شدند،خداوند به آنان اجازه داد که او را به آسمان ببرند.

و اينطوري شد كه شيطان به اسمان راه يافت

پی نوشتها:

1:سوره كهف ايه 49

farzad بازدید : 73 جمعه 25 اسفند 1391 نظرات (0)

نام های شیطان عبارت اند از:

ابلیس:این کلمه ای است مفرد و دارای دو جمع(ابالیس و بالسه)از ماده بلی و ابلاس گرفته شده است.معنای آن ناامیدی و مأیوس شدن از رحمت خدا،تحیر و سرگردانی،اندوهگین و سردرگریبان آمده است.ابلیس کلمه ای است عبری و اسم خاص و معروف شده برای همان کسی که آدم را فریب داد و باعث بیرون شدن او و همسرش از بهشت گردید.لفظ ابلیس به صورت مفرد یازده بار در قرآن آمده که جز دو مورد بقیه مربوط به خلقت آدم(علیه السلام)است.از جمله:

»همانا ما آدمیان را آفریدیم و سپس شکل دادیم و پس از آن به فرشتگان عرض کردیم تا بر آدم سجده کنند،همه سجده کردند جزابلیس که از سجده کنندگان نبود١«

»فرشتگان را فرمان دادیم که بر آدم سجده کنند،همه سجده کردند جز ابلیس که سرپیچی و تکبرنمود و از کافران گردید٢«

»چون فرمان سجده بر آدم رسید همه اطاعت کردند جز ابلیس که از سجده بر ادم امتناع ورزید٣«

»ابلیس گمان باطل خود را به صورت حق و حقیقت در نظر مردم جلوه داد تا جز گروه اندکی از اهل ایمان همه او را تصدیق کردند و پیرو او شدند٤«

در نهج البلاغه نیز یازده مرتبه نیز کلمه ابلیس آمده است.

وسواس:به معنای چیز وسوسه گر و وسوسه کننده است.وسواس در اصل صدای آهسته است و از به هم خوردن زینت آلات بر هم میخیزد.معنای دیگر آن افکار بد و نامطلوب است که بر ذهن انسان خطور میکند.

کلمه وسواس پنج بار در قرآن استعمال شده است:

»من شر الوسواس خناس٥«

»الذی یوسوس فی صدور ناس٦«

»فوسوس لهما شیطان٧«

»فوسوس الیه الشیطان٨«

»و لقد خلقنا الانسان و نعلم ما یوسوس به نفسه٩«

خناس:به معنای کنار رفتن،عقب گرد کردن و پنهان شدن.

رجیم:به معنای سنگسار کردن،سنگ زده شده،رانده شده از خیرات و رحمت خدا و فرشتگان آسمان.

از امام صادق(علیه السلام)پرسیدند:چرا به شیطان رجیم گفته می شود؟ حضرت فرمودبرای اینکه او سنگسار میشود١٠«

عزازیل:این کلمه لغت عبری است به معنی عزیز شده،کسی که در میان فرشتگان با احترام بوده و کسی که عزت و توانایی ظاهری داشته باشد.

 

پی نوشتها:

١:سوره اعراف آیه ١١

٢:سوره بقره آیه ٣٤

٣:سوره حجر آیه ٣٢

٤:سوره سبا آیه ٢٠

٥:سوره ناس آیه ٤

٦:سوره ناس آیه ٥

 

٧:سوره اعراف آیه ٢٠

٨:سوره طه آیه ٢٠

٩:سوره ق آیه ١٦

١٠:کتاب واژه قران صفحه ٧٠

farzad بازدید : 71 پنجشنبه 24 اسفند 1391 نظرات (0)

شیطان دو معنی دارد:یکی اصطلاحی و آن همان معنایی است که بر سر زبان مردم است.وقتی کلمه شیطان گفته میشود ذهن مردم متوجه آن ملعونی میشوند که روی در روی خدا ایستاد و در برابر آدم(علیه السلام) سجده نکرد.

دیگری معنی لغوی آن است،شیطان از«شطش»و«شاطش»گرفته شده و هر دو به معنی پلید،خبیث،پست و موجودی سرکش و نافرمان به کار برده میشود.به عبارت دیگر به هر چیز مرموز،موذی و آزاردهنده شیطان گفته میشود.همچنین به معنی منحرف و منحرف کننده،شریر و شرارت کننده،دور بودن و دور شدن از حقیقت،دور شدن از مغفرت الهی،بدخوی و سخت دل،بدجنس و بدذات،هلاک شده و هلاک شونده آمده است.

farzad بازدید : 91 یکشنبه 20 اسفند 1391 نظرات (1)

 

بعضی از تحصیل کرده ها میپرسند:

فیلسوف معروف انگلیسی »برتراندرسل« در یکی از کتابهایش تصریح میکند که:

در جوانی به خداواند عقیده داشتم و بهترین دلیل بر آن را برهان علة العلل میدانستم و اینکه تمام آنچه را در جهان میبینیم دارای علتی است و اگر زنجیر علتها را دنبال کنیم سرانجام به علت نخستین میرسیم و این نخستین علت را»خدا« می نامیم.ولی بعدا به کلی از این عقیده برگشتم زیرا فکر کردم:

»اگر هر چیز را باید علت و آفریننده ای باشد »خدا« نیز باید علت و آفریننده ای داشته باشد«! آیا راه حلی برای اشکال این فیلسوف وجود دارد؟

پاسخ:

اتفاقا این ایراد یکی از معروفترین و در عین حال ابتدائی ترین ایراداتی است که مادیها دارند آنها به عبارت روشنتر می گویند:

»اگر همه چیز را خدا آفریده پس خدا را که آفريده است؟«

 حالا چطور شده آقای »راسل« خیلی دیر به این ایراد برخورد کرده درست بر ما روشن نیست ولی از آنجا که این سؤال  در اذهان بسیاری از جوانان است باید دقیقا مورد بررسی قرار بگیرد.در اینجا چند نکته ی اساسی وجود دارد که با توجه به آن پاسخ ایراد به خوبی روشن میشود:

آ-1یا اگر ما عقیده مادیها را بپذیریم و مثلا با »راسل« همصدا شویم دیگر از این ایراد رهائی  خواهیم یافت؟،مسلما نه...!چرا؟

زیرا ماتریالیستها هم عقیده به قانون علیت دارند آنها نیز همه چیز را در جهان طبیعت معلول دیگری میدانند،بنابراین عین این سؤال با آنها مطرح خواهد شد که اگر هر چیز معلول »ماده«است پس »ماده« معلول چیست؟

روی این حساب(و با توجه به اینکه سلسله علت ها و معلولها تا بی نهایت نمیتواند پیش رود)همه فلاسفه جهان(اعم از الهی و مادی)به یک وجود ازلی(وجودی که همیشه بوده است)ایمان دارند.منتهی مادیها میگویند:وجود ازلی جهان همان »ماده« یا قدر مشترک میان ماده-انرژی است ولی خدا پرستان میگویند سرچشمه اصلی خداست به این ترتیب روشن میشود که آقای»راسل« هم ناچار است به یک وجود ازلی(اگر چه ماده باشد)ایمان بیاورد.

آیا این وجود ازلی میتواند علتی داشته باشد؟ البته که نه...چرا؟

زیرا یک وجود ازلی همیشه بوده است و چیزی که همیشه بوده است نیازی به علت ندارد،تنها موجودی نیازمند به علت است که یک وقت نبوده و سپس هستی یافته است.

نتیجه اینکه وجود یک مبدأ ازلی و همیشگی قولی است که جملگی آبرنند و استدلالات باطل بودن تسلسل(یعنی سلسله علت و معلول بی پایان)همه فلاسفه را بر این داشته که به یک مبدأ ازلی قائل گردند.

بنابراین بر خلاف آنچه »راسل« پنداشته اختلاف میان »فلاسفه الهی« و »مادی« این نیست که یکی »علة العلل« را قبول دارد و دیگری منکر است بلکه هر دو به طور یکسان عقیده به وجود یک علت العلل یا علت نخستین دارند.

پس اختلاف میان این دو کجاست؟

صریحا باید گفت تنها نقطه تفاوت اینجاست که خداپرستان آن علت نخستین را دارای علم و اراده ميدانند و آنرا خدا مينامند ولي ماديها آنرا فاقد علم و اراده تصورميكنند و نام آنرا ماده ميگذارند.

حالا چطور مطلبی با این آشکاری بر آقای »راسل«تاریک مانده،پاسخی جز این ندارد که بگوئیم او در رشته های علوم ریاضی و طبیعی و جامعه شناسی صاحب تخصص بوده،نه در مسائل مذهبی و فلسفه،از بیانات فوق این نتیجه نیز به دست می آید که فلاسفه الهی برای اثبات وجود خدا هرگز به استدلال»علت العلل«به تنهايي دست نميزنند زيرا اين استدلال تنها ما را به وجود یک »علت نخستین« یا به عبارت دیگر یک وجود ازلی که مادیها هم به آن عقیده دارند،راهنمایی میکند.

     بلکه مسئله مهم برای فلاسفه الهی این است که بعد از اثبات علت نخستین برای اثبات علم و دانش بی پایان او استدلال کنند اتفاقا اثبات این مسئله از طریق مطالعه نظام هستی و اسرارشگرف آفرینش و قوانین حساب شده ای که بر سراسر آسمانها و زمین و موجودات زنده و تنوع آن حکومت میکند کار آسانی است.

این نخستین سخنی بود که باید در پاسخ این ایراد دانسته شود و در توضیح آینده نکات دیگر این پاسخ را مطالعه میکنیم.

خلاصه اینکه این سؤال،سؤالی نیست که هیچکس را از خدا پرستی منحرف کند و بر خلاف پندار آقای »راسل« که تصور کرده اگر با خداپرستی وداع کند و در صف ماتریالیستها قرار گیرد،از چنگال این سؤال فرار خواهد کرد این سؤال دست از سر او بر نخواهدداشت.چه اینکه مادیهانیز معتقد به قانون علیت هستند و میگویند:هر حادثه ای علتی دارد.

می پرسیم: سر چشمه حوادث به چه باز میگردد؟

میگویند:به ماده-انرژی

میگوییم:سر چشمه و علت»ماده-انرژی« کجاست؟

اینجاست که آقای»راسل« و همه همفکران او در دام همان سؤالی که به خاطر آن با خداپرستی وداع گفتند گرفتار میشوند و چاره ای جز این ندارند که بگویند:ماده یک موجود ازلی و ابدی است که علت نمیخواهد.خوب اگر آنها چنین مطلبی درباره ماده ادعا کنند آیا خدا پرستان نمیتوانند بگویند:خدا یعنی یک وجود ازلی و ابدی؟...

از طرف دیگر اساس این اشکال روی این مطلب است که »هر موجودی نیازمند به علت و آفریننده ای است«

در حالی که این قانون کلیت ندارد و تنها در مواردی صحیح است که چیزی سابقا معدوم بوده و سپس جامه هستی به خود پوشیده است.

توضیح اینکه:

موجوداتی هستند سابقا وجود نداشته اند مانند منظومه شمسی و موجودات زنده اعم از گیاه،حیوان و انسان،تاریخچه آنها به خوبی گواهی میدهد که لباس هستی در تن اینها همیشگی و ازلی نبوده است بلکه با تفاوت هایی که دارند در چند میلیون سال تا چند میلیارد سال پیش وجود خارج نداشته اند و سپس بوجود آمده اند.

مسلما برای پیدایش چنین موجوداتی علل و عواملی لازم است،مسلما جدائی کره زمین از خورشید(طبق فرضیه لاپلاس و یا فرضیه های دیگر)مدیون عوامل خاصی است چه ما آنها را کاملا شناخته باشیم یا نه همچنین پیدایش نخستین جوانه زندگی گیاهی و سپس حیوانی و سپس انسانی در کره زمین همه مرهون عوامل و عللی هستند و لذا همواره دانشمندان برای پی جوئی این عوامل در تلاش و کوششند و اگر بنا باشد پیدایش این موجودات هیچ علتی نداشته باشد دلیلی ندارد که در یک میلیون سال یا چند میلیارد سال پیش موجود شده باشند چرا در زمانی دو برابر این زمان یا نصف این زمان یافت نشدند.

انتخاب این زمان خاص بهترین دلیل بر این است که شرایط و علل وجود آنها تنها در آن زمان تحقق یافته است.

ولی اگر وجودی همیشگی و ازلی باشد(خواه این وجود ازلی را خدا بمانیم یا ماده)اینچنین وجود نیاز به هیچ علتی ندارد آفریننده و خدائی لازم ندارد.زیرا تاریخچه پیدایشی برای آن تنظیم نشده که در آن تاریخچه جای علت و آفریننده خالی باشد.

خلاصه اینکه:چیزی که همیشگی و ازلی است وجودش از درون ذاتش میجوشد نه از بیرون ذات که محتاج به آفریننده باشد،نیازمند به آفریننده من و شما وزمين ومنظومه شمسي و...هستيم كه وجود ماازلي و همیشگی نبوده و از درون ذات ما نیست،نه علت نخستین وعلة العلل که هستی او از خود اوست(حتی به عقیده بعضی کلمه خدا در اصل مرکب از دو کلمه »خود« و»ا« میباشد و اشاره به همین نکته است که هستی او از خود او آمده و ياصحیحتر،هستی او همیشگی و ازلی و ابدی است).

یک مثال روشن:

در اینجا فلاسفه مثالهائی برای توضیح این گفتارفلسفی و نزدیک ساختن آن به ذهن میزنند و میگویند:هنگامیکه ما مثلا نگاه به  اتاقکار و یا منزل مسکونی خود می کنیم می بینیم روشن است.

از خود میپرسیم:

آیا این روشنی از خود این اتاق است؟

فورا به خود پاسخ میدهیم:

نه،برای اینکه اگر روشنی آن از خود اتاق می جوشید نباید هیچوقت تاریک گردد درحاليكه درپارهاي ازاوقات تاريك و گاهی روشن است پس روشنی آن از جای دیگر است.

    بزودی به این نتیجه می رسیم که روشنی اتاق و خانه ما وسیله ذرات یا امواج نور میباشد که بهآن تابیده است.

فورا از خود سؤال میکنیم:

روشنی ذرات نور از کجاست؟

با تأمل مختصری به خود پاسخ می دهیم:

روشنی ذرات نور از خود آنها است و از درون ذاتش،ذرات نور این خاصیت روشنائی را عاریه نگرفته اند در هیچ نقطه جهان نمیتوانیم ذرات نوری پیدا کنیم که تاریک باشند و سپس روشنائی را ازدیگری گرفته باشند.

ذرات نور هر کجا باشند روشنند روشنائی جزء ذات آنهاست،روشنائی ذرات نور عاریتی نیست.

ممکن است ذرات نور از بین بروند ولی ممکن نیست موجود باشند و تاریک

بنابراین اگر کسی بگوید روشنائی هرمحوطه و منطقه اي در جهان معلول نور است،پس روشنائي نورازكجاست؟

پاسخ ميدهيم:روشنائي نورجزءخوداوست.

همچنین هنگامیکه سؤال شود هستی هر چیزی از خداست پس هستی خدا از کیست؟

فورا پاسخ میدهیم:از خودش و درون ذاتش!

اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • نظرسنجی
    جهت تعجيل در فرج آقا امام زمان(عج)وسلامتي ايشان و 313 يار گرانقدرشان_____عدد صلوات مي فرستم.
    آمار سایت
  • کل مطالب : 31
  • کل نظرات : 14
  • افراد آنلاین : 3
  • تعداد اعضا : 10
  • آی پی امروز : 11
  • آی پی دیروز : 3
  • بازدید امروز : 13
  • باردید دیروز : 5
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 13
  • بازدید ماه : 50
  • بازدید سال : 263
  • بازدید کلی : 6,774
  • كپي برداري

    كپي برداري از مطالب بدون ذكر منبع غير مجاز است.